Monday, February 02, 2009

Tag Survey-House Staircase (Rumahtangga)

Aku lagi kena tag...anis punyer kelija ler ni...

//dr blog anis yg suh aku menjawab tag dier...huhuh > http://sinahuy.blogspot.com

Pada satu hari, anda mendapati suami anda melakukan sesuatu perkara yang bertentangan dengan prinsip anda, mencemar ikatan perkahwinan anda dan betul2 buat anda gerammmm giler babas tahap tenuk hutan khatulistiwa.Maka survey tag di bawah ada penyelesaiannya....kite enjoyyyyy!!!

1. Anda marah dan geram ketika anda mendapati suami anda berbuat sesuatu yang anda tak suka.
a. Anda pukul belakang badan suami anda sekuat hati (gedebuk gedebuk)
b. Anda lari ke dlm bilik dan kunci lalu mengambil baju2 suami anda dan letak iron biar baju2 tu terbakar (padan muka xde baju g keje)
c. Anda hempas laptop kesayangan suami anda ke lantai sekuat hati (mintak2 rosak)
d. Anda masuk tido dan berpikir nak buat apa
Jawapan: klo pilih a, takut husband aku bls ngan silat...dia bdk silat wo...silat cekak lagi (so, aku x pilih ni rasanya)tp ok gak kan...huhuh
b plak > menarik gak tu...blh dpertimbangkan...
c, mmg hubby aku x der laptop...so x leh nk hempas ler..kuikuikui...
d, cm x best...
jd jwpn nya cm ala2 x der dlm snarai...aku mayb menjerit sekuat ati n menangis tersedu sedan..huhuh...aku insan yg lemah....hekhekhek


2. Keesokan harinya..anda mendapati hati anda masih sangat pedih dan kecewa dan tiba2 dapat ilham untuk pergi jauh (lari la tu) buat seketika mencari ketenangan hati.Anda merancang untuk menyusup keluar dari rumah ketika suami anda sedang mandi...
a. Anda balik rumah ibu anda dengan anak2
b. Anda balik ke rumah ibu mertua anda dan mahu bercerita tantang anaknya itu
c. Anda pergi lepak kat Port Dickson (tu je la yang dekat pon-nak g jauh2 malas nk drive)
d. Anda lari keliling rumah aje
Jawapan: a, b atau c...tp umah mak aku n mak mertua aku jauh ma....

3. Ketika anda dalam perjalanan ke tempat yang anda tuju ...tiba- suami anda menelefon anda
a. Anda biarkan saja tepon bunyi
b. Jawab telefon sambil menangis
c. Jawab telefon dan berkata "no yg anda dail tiada dalam perkhidmatan.."
d. Buang telefon anda di seat belakang
Jawapan: A

4. Panggilan dari suami anda tidak berjawab, lalu anda mendapat sms darinya yang berbunyi "Awak pergi mana, x minta izin abang pon"
a. Anda terkedu dan rasa berdosa lalu pusing balik. (maluu niii)
b. Anda balas sms berbunyi " Izinkan saya keluar" (anda tau suami anda mmg akn bagi sbb dia xnak hukum anda..suami anda sabar orgnya)
c. Anda x jwab sms dan buat bodo je.
d. Anda pergi kedai dan beli brg dan balik rumah semula (konon2 pegi kedai la beli brg aje, lupa nk bgtau)
Jawapan: B atau aku sblm kuar tu..sms dia..izinkan ku mencari ketenangan.maafkan ayang...ewah...kihkihkih...sempat nk jiwang lg...

5. Suami anda menghantar sms dan merayu anda agar pulang ke rumah.
a. Anda cair dan terus pulang ke rumah
b. Anda hati kering..xbalik rumah
c. Anda balas sms berkata "tengokla camne"
d. Anda pikir dulu la...
Jawapan: D

6. Akhir sekali anda letih dan muhasabah diri dan bersabar aje..maka nyatakan 3 nasihat untuk diri anda..
1.maybe ader hikmah disebaliknya. trima kembali suami n sentiasa berjaga2 dgn tindakannya selepas ini...manusia ada kelemahannya
2.think +ve...mungkin dgn kejadian itu, Allah akan tambah lg nikmat berumahtangga..yela pk kan anak2 ler tiew...
3.....Zikir n solat taubat la bebyk

7. Tag 4 orang kawan anda yang anda percayai dan gila-gila...
kengkwn aku yg ni sumer x der blog...kebykn nya bujang...so x leh la nk tag...tp..aku nk bg gak kt depa ni...
1.Zatul & Paie (preparation utk geng bujang) huhuh
2. Kak ila pn ok gak...hehehe...

1 comment:

SangLirSari said...

ceh...x hbs2 nak tag org...tp aku x de idea la nak jawab ....