Wednesday, February 18, 2009

Setiap Amalan Pasti Akan Dihitung ..

Salam Sumer..
Pagi tadi otw ke opis (cm le jauh sgt) aku dgr radio IKIM.fm. Tazkirah mengenai mulut...so aku kongsikan skit la dgn kwn2 yg x dgr radio IKIM pg td..bg sp yg dgr...nak layan, layan...xmau udah lor..huhuh..
mcm pepatah org malayu..kerana mulut badan binasa...perkara paling mudah adalah bercakap...dan perkara paling mudah dan seharian kita musti buat nyer..adalah bercakap..ditambah plak dgn korem yg cukup maka..bercakaplah aktiviti yang plg best...
ramai manusia yang hanya tahu cakap tapi x mampu laksanakanya..bila bab bercakap bagi la kat dia tapi time nk laksanakan peh..bukan main berat lg..
setiap amalan kita walaupun percakapan yang kita anggap simple, sempoi pastinya akan dihitung..klo ikutkan aku..setiap hr ader jer bnd yg merapu meraban aku kuarkan...astaqfirullah....kurangkan ckp yang sia2 wpun hakikatnya itulah manusia mmg suka yang sia2...perbanyakkan istiqfar dan zikir mudah2an dpt bnt kita di sana nnt..kerana perjalanan di dunia ini hanya terdapat 2 pilihan sama ada Islam atau pun jahiliah..begitu juga dengan balasan nya nanti..syurga ataupun neraka...wpun hakikatnya ia adalah hanya sebutir kata yang kita anggap seperti tiada apa2..tetapi ingatlah ia pasti akan dihitung di sana..buatlah yang termampu mungkin..aku juga insan yang lemah

No comments: