Tuesday, January 27, 2009

Gara-gara Buah Limau Gong Xi Fa Cai!!!

Salam Sumer..
Citer yang sangat mengspoil kan cuti ry cina aku bila anak no 2. si syuhada comel tu masuk ward hari sabtu aritu gara2 makan buah limau..
Pagi Sabtu tu dgn gembira nya melayan mak n kak aziah dr JItra nk ke PD n Nilai 3..pastu petang tu plan nk ke Hotel Royale Bintang..ada jemputan kahwin...wah..grand nyer..
Kami sumer kuar umah dh dekat kul 12...kul 1 dh smpi sn..jln2 skit...smbl bg susu kt ank aku tetiber muntah smula...
start dia muntah kul 2 ptg n smpi kul 3.30 dh dekat 10x dh..apo laie..umminya pn smakin cuak la..mak n akk2 aku pn nasihatkn cr la klinik tdekat wpun waktu tu ader satu benda yg aku bkenan blm d bli lg..frust!!tp anak lg utama..so,just leave it..lain kali leh dtg laie
Aku pn p la klinik tu...yg lengang n x der org..sib baik..x yah q pnjg..so msk je blik doc dia pn pnggl nurse n mintak ubt thn munth...
dia terus suap kt ank aku yg mronta2(sememnagnya x suka mkn ubt) n ckp jap lg ok la
x kan muntah laie..aku pn kuar terus msk keta...n sangkaan doc mmg mleset..ank aku munth laie..kondifen je doc tu..leh saman nih..huhuh
tgk jam dh kt kul 4 ..lunch pn blom..mak n akk2 aku dh tgg kt restoran bhampiran..nk g mkn..dh setel mkn..ank aku munth lg..mak aku n yg lain wt kptsn utk ke PD..n aku sefamili blk umah k.chaq..
otw aku bgtau huby suh ..adik ni klo still muntah kn bwk g GH..blk umah k.chaq kita solat n mandikan anak..pastu trus g GH..
n psl jemputan kawin kt hotel motel tu...wa keciwa...
xper yg ptg anak!! smpi GH dh dekat magrib trus ke ER..n atendan tu terus tgk anak aku tbermaya n letak atas katil tolak ke ER n drip air..sian dia..dh setel register..doc ckp admit ward..ank pn dh lemah..aku apo laie..sayu nk nangis..sementara tgg sahril register ward aku pn p solat..sedihnya..n sian..
mlm tu bmlm d spital..n maaf utk mak n akk2 aku..x sempat nk layan bwk g jln2..so..tourist guide kak chaq la kn amik alih..
esok nya aku pn bsyukur ank aku dh smakin aktif.smpi dia g cabut wayar drip tu..apo laie..darah memancut2 kuar...arrr doc tlg ank sy..aku kn cuak tgk drh...
alhmdulillh..anak aku dh munth lg..n ptg ni leh discaj..
sblm discaj kul 6 ptg..aku plak muntah2..n mlarat smpi mlm..dan kali ni dgn safiyah..
smpi ke paagi dok muntah2...sabo je la..ni sumer gara2 mkn buah limau mandarin gong xi fa cai..erm...

No comments: